top of page

לחזר אחר בעלך

אם עברו כמה שנים טובות מאז שהתחתנת, ובייחוד אם הצטרפו כמה פיצפונים למשפחתך, את וודאי מכירה את המצב: מרוצת החיים מכלה את כוחנו, והזוגיות שלנו מקבלת את השאריות. בכתבה זו אני רוצה לעודד את כולנו להתמיד לחזר אחרי הבעלים שלנו. תאמינו לי בנות, זה ישתלם לנו!

ובכן, אני מודה. אחרי קרוב לעשר שנות נישואין ושני ילדים, מצאתי עצמי מתקשה להיזכר מתי בפעם האחרונה עשינו משהו מיוחד עבור הזוגיות שלנו... משהו מעבר לרצון טוב והשתדלות כללית. מתי הייתה הפעם האחרונה בה באמת ניסיתי לחזר אחרי בעלי? כן, אני יודעת. זה עשוי להישמע מוזר כי אנחנו הנשים מצפות שהבעלים יהיו אלה שיחזרו אחרינו. משום מה נסתר מעינינו הצורך העצום בכך שאנחנו נעשה את זה. אני זוכרת את הערב בו האדון דיבר אליי, פקח את עיני לנושא ושינה את הלב שלי ואיתו את חיי הנישואין שלנו. זה היה ערב ארוך שהפך ללילה ארוך, אחרי יום מתיש שהעברתי עם שני ילדי שסבלו מוירוס בטן (כבר נשמע טוב, לא?) בתקופה הזו התפללתי שאלוהים ישנה את הלב שלי ויפעל בחיי הנישואין שלנו, לא משום שהם היו רעים. לא משום שמשהו או מישהו מאיתנו לא היה בסדר, לא משום שמשהו קרה. הכל היה בסדר. הכל היה רגיל. והרגיל הזה היה יותר מדי "רגיל". אני חיפשתי שינוי בלבי שלי והתפללתי שהנישואין שלנו ישקפו יותר את אורו ואהבתו של ישוע. באותו הערב האדון דיבר אליי ועודד אותי לחזר אחרי בעלי. להיות עבורו מפלט מההתמודדויות הקשות שלו עם העולם הלא מאמין, לוותר על הקטנוניות והאנוכיות שלי, ולהפסיק לבוא אליו בדרישה לאהוב אותי ולחזר אחרי, אלא לעשות זאת בעצמי עבורו, כפי שהמשיח לא בא למען ישרתוהו אלא כדי לתת את נפשו כופר בעד רבים (מתי כ: 28) האדון הראה לי שהמוכנות שלי להיות כל מה שבעלי צריך בעולם הזה ולשים אותו בעדיפות ראשונה על פני כל דבר מלבד אלוהים, היא המפתח לחיי נישואין שהולכים ופורחים ונבנים בהתמדה, למרות אתגרי החיים.

אז הנה חמש נקודות שיעזרו ויעודדו אותנו לטפח את הזוגיות שלנו בפועל ובעקביות:

1. התפללי בצורה ממוקדת

אני כמובן לא מחדשת לך שכדאי לכל אישה להתפלל עבור חיי הנישואין שלה, וזה נכון שאלוהים יודע טוב מאיתנו מה אנחנו באמת צריכים. אולם, אם תתפללי בצורה ממוקדת ועל נקודות ספציפיות, כך תגלי בהן יותר עניין, וכך תוכלי בקלות רבה יותר להבחין בשינויים שאלוהים פועל, ובתשובות שהוא נותן לך.

כל אישה מכירה את הנישואין ואת הבעל שלה ואת הצרכים שלהם לתפילה, אבל כולנו יכולות להתפלל עבור הנקודות הבאות: * התפללי עבור בעלך: התפללי עבור מקום העבודה שלו, יכולות ההנהגה שלו בביתכם, בקשי מאלוהים שישפוך עליו עוד מרוחו. התפללי עבור החלומות שלו, עבור הגנה עבורו ועבור הצרכים הפיזיים, הנפשיים והרוחניים שלו.

*התפללי עבורך כאישה: התפללי שאלוהים ייתן לך הבנה רחבה יותר אודות תפקידך כרעיה לבעלך. התפללי עבור חכמה להבין את בעלך. התפללי שתוכלי להכיל אותו ולספק את צרכיו בלב שמח ומרוצה. התפללי שתוכלי להיכנע להנהגתו ולתמוך בו, לכבד אותו בדרך שבה הוא מבין כבוד, ולעודד אותו.

* התפללי עבור שניכם כזוג:

התפללי שתדעו בנישואין שלכם את הטוב, הברכה וההדרכה הברורה של אלוהים. התפללי שהנישואין שלכם יוכלו לשקף את אהבת ישוע לקהילתו ואהבת הקהילה לישוע. התפללו עבור חזון משותף ולב אחד בהנהגת משפחתכם.

2. אחרי אלוהים, תני לבעלך את העדיפות הראשונה בכל דבר. אם אנחנו מבינות שאלוהים בא לפני כל אדם ודבר בחיינו, עלינו להבין שגם שאר הדברים אמורים לבוא בסדר העדיפויות שהוא קבע. והוא קבע שבעלך הוא הראשון בסדר העדיפויות שלך (כאמור, אחרי אלוהים עצמו). ואם כך, הילדים יכולים להמתין, משימות הבית לא יברחו (כמה חבל!) ושאר העולם גם הוא, פחות חשוב. במישור הפרקטי זה אומר שתעדיפי לבלות את הערב עם בעלך מאשר מול המחשב או עם חברותיך (למרות שיש מקום גם לשני הדברים האחרים, כאשר זה מקובל על שניכם). זה אומר שכשבעלך מדבר איתך והילד שלך דורש תשומת לב, את תורי לילדך לחכות ותראי לו שאבא מקבל את תשומת לבך ראשון. זה אומר שכאשר אתם מחליטים דבר מה את תבחרי ללכת בעקבות בעלך מאשר אחר כל גורם ומניע אחר.

3. המעיטי בציפיות שלך, הגדילי את הזכויות. לרובינו, הנשים, יש אינספור ציפיות מהבעלים שלנו. אולי אנחנו אפילו לא יודעות את זה. ייתכן ונראה לנו שאין לנו שום ציפיות של ממש, אבל אם כך, מדוע אנחנו מתאכזבות כשהוא שוכח את יום האהבה, חוזר מאוחר מהעבודה, לא קונה לנו את המתנה שרמזנו לו שאנחנו רוצות, או פשוט שוב שוכח להוציא את הזבל? כי יש לנו ציפיות. ובדרך כלל הרבה. ציפיות נוטות להוביל לאכזבות. ככה זה. הרי רובינו לא רק מצפות לדברים מסוימים אלא, איך לא, מצפות גם שהבעל יבין בעצמו למה ציפינו ממנו. אם תורידי את גובה (וכמות) הציפיות שלך, תראי שאת מתאכזבת פחות, מרחמת על עצמך פחות, ומתלוננת פחות. במקום זאת, העריכי את הדברים הטובים שהוא עושה והגדילי את הזכויות שלו. באמת שבסך הכל לא מגיע לנו כלום. כל דבר שאנחנו זוכות לו הוא חסד אלוהים.

4. חזרי אחריו בפועל! הו כן, את יודעת למה אני מתכוונת. את לא? נסי להיזכר בימי החברות שלכם או בשנת הנישואין הראשונה, אני בטוחה שזה ייתן לך כמה רעיונות. *טפחי את עצמך:

האם את עדיין מקפידה להיראות טוב במיוחד כשהוא מגיע מעבודה? אני יודעת שאין זמן לזה. אני יודעת שאת עייפה ואת באמצע 'לנקות את ה-מה-שמו שבמרפסת', אבל אם תחשבי כמה בחורות מטופחות וריחניות בעלך פוגש במשך יום העבודה שלו, את תביני כמה זה הכרחי. * לחזר, פירושו לעשות מאמצים כדי שלאדם מסויים יהיה נעים בצורה מיוחדת בחברתנו. חשבי מה תוכלי לעשות כדי שבעלך יהנה עוד יותר מחברתך? חשבי כיצד תוכלי להמתיק עבורו את החיים האלה ולגרום לו להרגיש נאהב. * שאפי להיות כל מה שבעלך צריך בחיים האלה. נכון שלא תצליחי בכל תחום. את לא מושלמת. אבל בקשי כוח מאלוהים למלא את צרכיו החברתיים, הנפשיים, המיניים והרגשיים של בעלך, שאת כן מסוגלת למלא. * כבדי והעדיפי אותו לעיני אחרים: כלכך קל לשכוח מכל חוקי הזוגיות הטובה כשאנו מוקפים בחברה אנוכית שדוגלת ב"לקבל" הרבה יותר מב"לתת", אבל דווקא כשאתם לא לבד, הכבוד וההעדפה שאת רוכשת לבעלך בולטים עוד יותר ומביאים כבוד לאדונינו.

5. אל תוותרי על הפרטיות שלכם. כשילדים נכנסים לתמונה אתם הופכים למשפחה. אבל אתם עדיין זוג! זכרי שלפני שהיית אמא, היית אישה. וודאי שיש לכם מקום בבית שמוקדש לשניכם ובו יש לכם פרטיות בכל עת שתחפצו. נכון שמדובר בדרך כלל בחדר השינה ואין ספק שזה לא רק חשוב אלא קריטי, אבל מקום מבודד משלכם יכול לשמש אתכם גם לשיחות גלויות, זמן תפילה משותף, ואפילו לשיחות קשות ולא נעימות, הרחק מאוזניהם של הילדים.

מלבד זה, צרו לכם זמן שהוא רק של שניכם! השאירו את הילדים אצל סבתא, שלמו לבייביסיטר, תברחו מהעבודה לדייט בזמן שהילדים במסגרות הלימודים או שתמציאו רעיון מקורי אחר, אבל אתם פשוט חייבים זמן להתאוורר, להיות יחד ולרענן את הזוגיות היקרה שאלוהים נתן לכם באהבתו.

* בערב בו האדון דיבר עלי אודות חלק מהדברים הכתובים בכתבה זו, הוא השתמש במספר כתבות מהאתר CROSSWALK.COM העוסק בשלל נושאים הקשורים לאמונה בישוע, ובין היתר לזוגיות ומשפחה.

קטגוריות

קבלו למייל

כל הפוסטים והרעיונות

!במייל שבועי, להנאתכן

שלום לך!

אני שמחה שאת כאן!
שמי כריסטינה, אני אמא ואני עוד המון דברים חוץ מזה, וכאן, אני ונשים משיחיות נוספות, משתפות את הקוראות במקורות השראה שונים, טיפים, מתכונים, רעיונות ופעילויות, לנשים ואמהות, וכמובן,
בשיעורים שאלוהים מלמד אותנו.
זהו מקום של כנות, פתיחות, עידוד והתחברות, בדרך שלנו לבניית אישיות, נישואין ומשפחה
היראים ומפארים את אלוהים.
ואת מאוד מוזמנת להצטרף אלינו!

bottom of page