top of page

בטוחה שאת מעריכה נכון חברויות? - חלק א'

גם אם את אדם שקט ומופנם מטבעו, אלוהים רוצה לברך אותך בקשרי חברות קרובים ויקרים. ישנן דרכים מעשיות לבנות חברויות כאלה, אבל הצעד הראשון יהיה - להבין את ערך ואופי החברות שאלוהים יעד עבורנו, ולבחון מחדש את הקשרים שיש לנו עם אחרים.

אני מטבעי אדם מופנם יחסית.

לא, זה לא אומר שאני שקטה, או שבחדר מלא אנשים אני מתחבאת מאחורי הווילון עד שכולם ילכו, ומי שכבר מכיר אותי מקרוב יתקשה לומר עלי שאני ביישנית. אבל אני בהחלט מאותגרת ביצירת קשר עם אנשים שאני לא מכירה, מציאת נושא לשיחה עם אנשים זרים, ואפילו להראות מעוניינת ביצירת קשר חדש, גם כשאני כן! אבל בזמן האחרון משהו משתנה בי. אני רואה איך אלוהים עובד בלב שלי ומראה לי כמה יקר ובעל השפעה הוא היחס עם אנשים אחרים, ובמיוחד עם מאמינים.

בכל אחד מאיתנו יש משהו שזקוק נואשות ליחס, קבלה ואהבה מאחרים.

כשיש לנו קשרים קרובים ויקרים באמת, אנחנו מבינים את הערך של אהבת אמת. ובכל זאת, חברויות אמיתיות הופכות לנדירות יותר ויותר, קשה לנו להיפתח ולהתקרב, ואנחנו לא מעריכים ולא מנצלים את ההזדמנויות שלנו ליצור קשרי בעלי משמעות... מדוע?! בימינו, חברויות עמוקות ואמיתיות הן נדירות משום שהטכנולוגיה מאפשרת לנו לספח לעצמינו מליוני חברים "'בכאילו', ובגלל עידכונים, הודעות, טוויטים, תמונות וסטטוסים בלתי פוסקים, אנחנו באמת מרגישים שהחיים שלנו מלאים באנשים.

אולם, אם אשאל אותך כמה חברויות אמיתיות יש לך, ואבקש ממך לא לספור את החברויות בפייסבוק, צ'אטים בפלאפון, פורומים באינטרנט או השתייכות שטחית לקבוצות כאלה ואחרות, האם תהיי מרוצה מהמספר שנשארת עמו? דמייני לעצמך שפייסבוק, מיי-ספייס, וואטס-אפ, טוויטר, פינטרסט וכל שאר התוכנות והאפליקציות החברתיות פשוט נכחדות לנצח ברגע פתאומי אחד. האם תרגישי בודדה? את החברות הראשונה אי פעם, אנחנו יכולים לראות כבר בספר בראשית. כאשר אלוהים ברא את האדם בצלמו ובדמותו, ויצא אתו להליכות מדי ערב, זה היה יחס של חברות. חלק גדול מהיחס של אלוהים אלינו הוא חברות: "אין אהבה גדולה מאהבתו של הנותן את נפשו בעד ידידיו. ידידי אתם אם תעשו את אשר אני מצווה אתכם. לא אוסיף לקרוא לכם עבדים, כי העבד איננו יודע את אשר יעשה אדוניו. קראתי לכם 'ידידים', מפני שהודעתי לכם את כל אשר שמעתי מאת אבי" (יוחנן ט"ו: 13-15)

את הפסוקים הללו אומר ישוע לתלמידיו, ומשמעות המילה 'ידיד' בהם היא גדולה בהרבה ממה שנהוג לחשוב כיום. בימינו המילה 'ידיד' פחותה במשמעותה מ'חבר', אולם בעבר, ולא רק בתנ"ך, משמעותה הייתה גדולה ונעלה על זו של המילה "חבר", פירוש המילה 'ידיד' היה 'אהוב'. אנו יודעים שאלוהים האב אמר על ישוע "זה בני ידידי, אשר רצתה נפשי בו" (ומכאן מבינים כמה גדולה ויקרה היא המשמעות שיש למילה זו!) מהחברות של אלוהים עם האדם הראשון אנחנו יכולים להבין, שחברות אמורה להיות טהורה, מקריבה, מתמידה, ועם אהבה עמוקה ואמיתית.אנחנו גם יכולים ללמוד שחברות אמיתית דורשת זמן. זמן שמבלים יחד. אם אלוהים, שברא את ערך החברות וקבע את החוקים שלה, ירד מהשמיים כדי להתהלך עם אדם בגן העדן, אנחנו צריכים להיות ממש מוזרים כדי לחשוב שאנחנו מסוגלים לשמר חברויות עמוקות על ידי 'לייקים' בפייסבוק! אם כך, אנחנו מבינים שאלוהים רוצה שניצור קשרי חברות, ושהוא נותן להם ערך גבוהה במיוחד. לאורך התנ"ך אנו יכולים לראות דוגמאות ופסוקים שונים המלמדים אותנו להיות מארחים טובים, חברים קרובים וידידים נאמנים. אלוהים ברא את ערך החברות עם מטרה גדולה בהרבה מזו שיהיה לנו עם מי לשתות קפה בשבת בצהריים, או לצאת לשופינג. כל אלה הם בסדר, ואלוהים מברך אותנו גם בחוויות מהנות שכאלה, כי חברות היא ברכה והיא הנאה. אך אלוהים יודע שחברות בנינו יכולה להיות תמונה שתלמד אותנו ואת העולם סביבנו על אהבת האלוהים כלפי בני האדם! אם החברות שאנחנו מוכנים להעניק לאחרים היא שלמה, היא מקריבה, היא סבלנית, היא לא שופטת ולא מתנשאת, היא סולחת ומחזקת, אז גם העולם שסביבנו יוכל לראות מי האלוהים שלנו וכמה אהבה יש בו.

"בזאת ידעו כולם שתלמידי אתם. בהיות אהבה ביניכם" (יוחנן י"ג:35)

איננו מושלמים, ולמרות שזה מגוחך, דווקא בעידן הטכנולוגי שבו הכל קרוב ובר השגה, קשה לפתח ולשמר חברויות עמוקות אמיתיות. אולם אם ניתן לחברות את הערך הנעלה שאלוהים נותן לה, ונבין שבזכות חברויות קרובות ואמיתיות אנחנו עושים את רצון אלוהים, נהיים דומים לו, משרתים אחים ואחיות שצריכים את חברתינו, מתחזקים וגדלים מהם בעצמינו, משקפים את אהבת אלוהים לבני האדם, ומגדילים את השכר שלנו בשמיים, נבין שכל מאמץ הוא קטן ביחס לתמורה העצומה שנקבל! אלוהים הוא טוב וכל מתנותיו שלמות. כך גם מתנת החברות. אלוהים שם את בני האדם בעדיפות עליונה בעיניו, מיד אחריו. כשאנו שואפים להיות חברי אמת לאחרים, אנו עושים כמותו.

אז נתפלל ונבקש מאלוהים שיברך אותנו בחברויות אמת וביכולת להיות חברים כמו שישוע רוצה שנהיה! המשך יבוא...



קטגוריות

קבלו למייל

כל הפוסטים והרעיונות

!במייל שבועי, להנאתכן

שלום לך!

אני שמחה שאת כאן!
שמי כריסטינה, אני אמא ואני עוד המון דברים חוץ מזה, וכאן, אני ונשים משיחיות נוספות, משתפות את הקוראות במקורות השראה שונים, טיפים, מתכונים, רעיונות ופעילויות, לנשים ואמהות, וכמובן,
בשיעורים שאלוהים מלמד אותנו.
זהו מקום של כנות, פתיחות, עידוד והתחברות, בדרך שלנו לבניית אישיות, נישואין ומשפחה
היראים ומפארים את אלוהים.
ואת מאוד מוזמנת להצטרף אלינו!

bottom of page