top of page

10 ברכות של אמא עובדת

בתרבויות מסויימות מאוד נהוג שהאישה, גם כאמא, תעבוד מחוץ לבית. באחרות הדבר לא ייעלה על הדעת. גם בין קהילות , גישות חינוך וחתכי גילאים שונים, ישנם הבדלים בגישה לנושא. אבל הרבה פעמים, המציאות הכלכלית במשפחה שלנו, ולפעמים אפילו אלוהים עצמו (כן, גם זה קורה!) הם אלה שמניעים אמהות לצאת לעבודה. האמת החד משמעית היא שהרבה יותר מאתגר ולרוב אף קשה, להיות גם אמא בבית וגם אשה עובדת, אבל האמת החד-משמעית הנוספת היא, שאם את עומדת ברצון אלוהים עבורך בתחום הזה, ומתנהלת לכבודו, גם את תזכי לראות את הברכות שאלוהים הכין לך, בבית ובעבודה, פשוט כי אלוהים איתנו בכל מקום!

כשהפכתי לראשונה לאם, הייתה לי הזכות הגדולה לפרוש מעבודתי ולהיות "אמא בבית" בלבד. אני מאוד מודה לאלוהים על התקופה הזו, כי בה הוא הפך אותי למי שאני היום, ובזכות הזמן הזה יכולתי ללמוד טוב יותר, ובהרבה פחות לחץ, את תפקידי החדש כאם. גם אחרי הלידה השנייה נשארתי בבית. והאדון דאג לכל בנאמנות שלו, למרות שבאמת לא היה ברור איך הסתדרנו עם ההכנסה הקטנה שהייתה לנו. לכן, לא היה הכסף הגורם המרכזי שלמענו יצאתי לעבוד אחרי 5 שנים בבית עם הילדים. גם לא כי השתעממתי. אלא כי ראיתי את ההדרכה הברורה של אלוהים והוא סידר ופתח את הדלתות עבורי באופן שלא הותיר לי ספק, שעכשיו, אחרי התקופה בה נבניתי בבית, יש לאדון תקופה חדשה ודרך חדשה שהוא הכין עבורי. אני מספרת את זה כדי לעודד אמהות עבודות ולומר לכן- שאני יודעת מה מנת חלקכן. אני לא יושבת ומסתכלת עליכן ממרומי ביתי המצוחצח למשעי, עטור נרות ריחניים וזרי פרחים, ילדים ששרים לעצמם שירי ערש וניחוח ארוחות מהבילות 100% תוצרת בית. (אני כמובן לא טוענת שזהו מצבן או חלילה, גישתן, של נשים שנשארות בבית, אלא זהו המודל הדמיוני אליו כולנו שואפות). אני יודעת מה זה לחזור עייפה מהעבודה, לילדים שנראים כאילו לא התקלחו שבוע (למרות שלמעשה מדובר ב24 שעות) , לבית שרמת הסדר שלו לא ממש מניחה את הדעת, להיאנח אנחת ייאוש למראה ערימות הכביסה, ולהוציא שניצל קפוא מהמקפיא. אני יודעת מה זה. ואני יודעת שאילולא אלוהים נתן לי עבודה שאני יכולה לעשות לכבודו, ודיבר אלי באופן ברור שזה מה שאני צריכה לעשות - הייתי בורחת. אני מודה לאלוהים על הזכות שניתנה לי לאהוב וליהנות מהעבודה שלי, אבל המציאות המאתגרת של "לנהל את כל העולמות" אינה פוסחת עלי. לכן אני מחזקת את האמהות ביניכן שעובדות, ובייחוד את אלו שנאלצות לעבוד במקומות שאינכן אוהבות, רק כדי לתמוך במצב הכלכלי של המשפחה. יחד עם זה, אני רוצה לומר לכולכן שאלוהים יודע! שאכפת לו! שהוא אוהב אתכן ומעריך את המאמצים שלכן! שלבכן, הרוצה לעשות את הכל נכון והשם את אלוהים ראשון, הוא מה שחשוב לאלוהים ולא שלמות הביצוע שלכן. אני מבטיחה לך, שכשאת חוזרת עייפה, מטפלת בהר כלים וכביסה ולבסוף משקיעה את שארית כוחך בלקרוא עם הילדים בתנ"ך - יש שכר לכך! ולא, השניצל הקפוא של ארוחת הצהריים לא מפחית ממנו! ואני רוצה לעודד אותך לראות את הצדדים החיוביים בלהיות אם עובדת. אני מאמינה שאשת החייל המתוארת במשלי ל"א היא בדיוק אחת כזו (נותנת חוק לנערותיה, טרף לביתה, ובו בזמן עובדת בחוץ, בשדות, סוחרת, ומביאה ממרחק לחמה) אלוהים הכין לך ברכות והזדמנויות, והוא יכול ורוצה להשתמש בך גם במקום עבודתך.

אז הנה עוד 10 ברכות שאלוהים מעניק לך כאם עובדת:

1. העבודה מחוץ לבית מספקת הרבה הזדמנויות להאיר אות אורו של ישוע בחיינו, ולהביא את החדשות הטובות לאנשים שסביבנו!

2. את זוכה להכיר הרבה אנשים שונים, ללמוד מהם, להרחיב את מעגל הקשרים וההשפעה שלך ולרוב גם להרוויח כמה חברויות חדשות.

3. את זוכה להשתמש בתאים אפורים במוח שלא היו נמצאים בשימוש לו היית רק בבית כל יום! והכוונה היא- שאלוהים נתן לנו הנשים כישורים וכישרונות רבים, ומקום העבודה בדרך כלל מאפשר לנו להשתמש בכמה כאלה שלא באים לידי שימוש בבית. מעבר לכך- הכישורים שניתנו לך הן 'מנות' יקרות מאלוהים, והוא רוצה לראות פרי, בעיתו, גם מהן.

4. בכל עבודה שמכבדת את עצמה תזכי ליתרונות כמו- קרן פנסיה, ביטוח, קרן השתלמות, וכ'ו, שהם סוג של נכס בפני עצמם.

5. אם בעבודה שלך יש ולו טיפת מקום ליוזמה ויצירתיות, יש לך הזדמנות לחשוב מחוץ לקופסא, להתפתח ולגלות דברים חדשים על עצמך.

6. ברוב העבודות, בשלב מסויים, תצטרכי או תוכלי לעבור קורס/לימודים/הכשרה מסויימת על חשבון העבודה. בעיניי לימודים על חשבון עבודה - בכל נושא שלא יהיה - הם מתנה יקרה שאת זוכה בה!

7. יש לך הזדמנות יומיומית ואמיתית להתפתח. וכשאני אומרת "להתפתח" אני לא מתכוונת ל"להפוך לקרייריסטית מושבעת שרק שואפת לעלות מדרגות ולהתברג בחברה" אלא- יש לך הזדמנות לפתח מיומנויות חברתיות, ללמוד מבעלי מקצוע אחרים, לקבל לידייך פרוייקטים מעניינים או תחומי אחריות חדשים.

8. אלוהים מעודד ומחזק אותך! דבר אלוהים מתנגד לאהבת או רדיפת כסף, והוא מלמד אותנו לשים את אלוהים ראשון ולדאוג למשפחותינו ולחינוך ילדינו, אבל דבר אלוהים לא אומר באף מקום שלא טוב שאישה תעבוד. כפי שכבר כתבתי, האישה המתוארת במשלי ל"א היא אישה שהיא גם אם וגם פועלת פעילה,בתוך וגם מחוץ לביתה. מלבד זה דבר אלוהים מעודד עבודה (החל מגן העדן, בו אלוהים ברא את אדם וחווה לעבוד בגן, ועד מילותיו של פולוס האומר שמי שלא עובד גם אל יאכל, ושמי שאינו מפרנס את בני ביתו גרוע מלא מאמין) כמובן, שזה לא אומר שכל אישה חייבת לצאת לעבוד. אני לא חושבת כך. כשפרנסת הבעל מספקת ולאישה אין הדרכה כזו מאלוהים - טוב מאוד שתשקיע את כולה בבית. אך גם מצב בו האישה צריכה לצאת לעבוד, הוא אינו חטא בעיני אלוהים, ולהיפך, אלוהים קרוב בכל רגע!

9. להרוויח כסף בעצמך לרוב ילמד אותך להשתמש בו בצורה חכמה יותר. 10. ולבסוף- המשכורת, כמובן!

קטגוריות

קבלו למייל

כל הפוסטים והרעיונות

!במייל שבועי, להנאתכן

שלום לך!

אני שמחה שאת כאן!
שמי כריסטינה, אני אמא ואני עוד המון דברים חוץ מזה, וכאן, אני ונשים משיחיות נוספות, משתפות את הקוראות במקורות השראה שונים, טיפים, מתכונים, רעיונות ופעילויות, לנשים ואמהות, וכמובן,
בשיעורים שאלוהים מלמד אותנו.
זהו מקום של כנות, פתיחות, עידוד והתחברות, בדרך שלנו לבניית אישיות, נישואין ומשפחה
היראים ומפארים את אלוהים.
ואת מאוד מוזמנת להצטרף אלינו!

bottom of page